Det skulle bli mitt år och det vart det

Rubriken får säga sitt och jag kan inte riktigt säga emot. Jag gav mig fan på att 2018 faktiskt skulle bli mitt år och det vart det ju. På sitt sätt. Ingen har väl sagt hur det skulle bli mitt år men att jag skulle göra vad jag kände och mådde bra av, det var ett nyårslöfte och det har jag väl i princip hållt. Jag är inget annat än nöjd och stolt över mig själv som är här idag. Det är till och med exakt fyra år sen jag flyttade hit till min lägenhet. Alltså fyra år, det känns inte ens som jag någonsin bott hemma. Jag känner mig verkligen som hemma i mitt alldeles egna hem. Och jag har alltid klarat mig själv. Kanske två gånger har jag bett om att få låna pengar för jag verkligen haft kris men sånt händer men är riktigt stolt över mig själv. Att jag klarar mig ensam. Men det här året har verkligen vart speciellt. Lärt känna mig själv och insett vad som är värt här i livet. Jag verkligen gjort det jag velat och känt för. Första månaden trodde jag att jag mådde bra, hade bytt jobb och kände väl ändå att jag mådde okej men några veckor där på kom verkligen livet ikapp mig. Livet vart mörkare än någonsin men det var vägen till ljuset. Jag tog tag i saker som tyngt ner mig i alla år och dar, och insåg verkligen vad som gjort mig till den jag är. Vad som fått mig att tänka som jag gjort. 
Det bästa av allt är iallafall att jag hittat mig själv, lärt känna mig själv och lärt mig hantera jobbiga situationer annorlunda. Lärt mig vad som är värt och inte värt. Kan inte sluta säga att jag är stolt över hur långt jag kommit i min bearbetning. Men ja, 2019 kan bara bli ännu bättre. Jag ser verkligen framemot det!
Innan det tänkte jag ladda upp massor av bilder av året och berätta lite. Så skrolla ner och häng på!
 
Januari
Började året med att käka hamburgare med Julia för att fira att jag fick nytt jobb på Volvo! 
Firade också att Ida tog Socionomexamen och det blev många hotelfrukostar som jag minns. Spenderade tid med min vän Anton och det vart mycket träning. Det var en bra månad med ny start. Jobbade även på Sportamore varannan helg. Var även i Arboga på traversutbildning. 

 
Februari
Lagfest på agendan innan säsongen skulle dra ihop. Det är sen gammalt. Tapas och ett grymt gäng med brudar. Och träningen flöt på som vanligt. Hann även med att springa Arena Run med min moster, hennes kille och hans bror. Åt en alla-hjärtansdag lunch med min kusin och spenderade tid med mina syskon. Bjöd också Carro på hotellfrukost då hon fyllde 23år.
Vill klämma in att min vän Maja blev mamma och fick en jätte fin son.
 
 
Mars
En ledig fredag spenderades i Västerås med bästa Anton. Verkligen en kille som känner mig bäst. Han vet exakt hur jag fungerar och det är det bästa med honom. Min kära lillebror fyllde 13år och det firades såklart. Hade min kusins son på axlarna medan vi kollade på när Samir&Viktor sjöng på torget. Var i Romme med familjen och det är verkligen en frihetskänsla att bara glida ner för backarna. Det styrdes fest i Västerås med tjejerna och även jag och min kusin tog en spontanare en kvälll. Det händer inte ofta att man tar taxi kl 00 på natten för att dra ut i Västerås men det var en kul kväll. Även kalla fotbollsträningar drog igång. 
 
 
April
 Hängde lite med min barndomsvän Caroline och höll lilla William för första gången. Hade inte haft en bebis i famnen sen min lillebror var liten. Oj så konstigt det kändes att ha en så liten människa i famnen. Men vänjde mig snabbt. Gymmet flöt på i sin takt och det var den här månaden som var riktigt tuff. Vart någon promenad med min vän Carro. Tog mig igenom Action Run med Moster, hennes kille och Robin. Mitt i banan försvinner dem och vi gör vårt själva. Mitt psyke stod verkligen på spel. Men det var början på slutet av ångesten.
 

 
Maj
Serien var i fullgång och det åts hotellfrukostar med Anton. Spenderade mycket tid med min syster. Även mycket tid med Rinat och hennes lilla systerson. Kollade på fåglar och lekte i lekparken mm. Maj var en riktigt varm månad och jag badade en hel del innan det var dags för jobb vid kl.14.00. Vart mycket ute träning och speciellt övning på att gå-på-händer. Hängde väldigt mycket med alla olika. Mycket tid med Irma, Jennifer och min lillasyster och hennes kille. Det handlade mycket om att ta vara på det men hade. Vart mycket balkong-häng med massor av hamburgare. Var ensam första gången med William när Maja var på ärenden i kanske 20min, han börjar gråta och vad gör man då? Men det gick bra tillslut. Sprang även Tough Viking med Mickan, Kevin och Rasmus. Vilket grymt gäng vi var! Vi hade även lagfest igen, som alltid. Erbjöd mig att städa denna kväll så alla skulle slippa åka bakis dagen efter så klart man skippade sin bakfylla och städade istället. 
Spelade även min sista match i Kvicksundsdamlag för stukade foten rejält dagen innan jag skulle flyga till Kreta ensam på träningsresa. Så månaden slutade i kaos men ändå bra.
 
                  
 
Juni
Började månaden med att vara på träningsresa på Kreta. Träffade superhärliga tjejer som jag hängde med hela veckan. Vi började mornarna med promenad och gofrukost innan solning och träningspassen drog igång. Mingel på kvällarna och oj så trevligt vi hade. Min kusin hämtade mig på Arlanda. Hängde en del med Jennifer och hängde även väldigt mycket med Tony & Gustav. Flertal timmar i Sundbyhom spenderades väl. Fick med syrran till gymmet en gång och hon tyckte det var skitkul! Spenderade dagar med min storasyster. Vi åkte till Söderköping för att käka glass och gå runt i fina byn. Hade börjat jobba endast helg så hade hela veckorna fria. Käkade på grappa med lillasystern och sprang Toughest med min moster. Och tränade på. Var på grönan med Irma en onsdagskväll. Helt spontant drog vi dit och åkte en karusell sen åkte vi hem haha. Onormalt.  Mina kusiner köpte sig en hund. Min födelsedag kom därpå och midsommarafton samma dag. Midsommar firades en stund i Västerås med ett gäng & på kvällen hade Danne fixat lite party så jag var där med Jennifer och dagen därpå kom pappas sida av släkt och firade mig. Kollade fotboll och fotbolls-VM var igång och det kollades med vänner lite här och där. Kollade även på våran match för första gången från sidan och det kändes. Spenderade kvällar i Sundbyholm för att koppla av och tänka genom livets gåta. Umgicks med Wille och Maja i vanlig ordning. Irma, Elin och Michaela tog examen och sommaren var underbar.
 
                                                                   
Juli
Juli var riktigt varm. Sol och bad hela dagarna långa och det var semester månad för många. Köpte mig en golfväska med klubbor i så spenderade några kvällar med syster och bror på ranchen. Var barnvakt på ikea och hängde med riktigt goa människor. Juli var verkligen en bra jäkla månad. Varje onsdag spenderades i stadsparken med härliga människor som var fulla i skratt. Åt massvis med munkar och vart rund. Tränade på i värmen och hejade på lillebror som cyklade i värmen. Åkte bräda och levde life. Hämtade Lovisa på arlanda och hängde i sumpan med vänner. Besökte korvkrogen med tjejerna och käkade lunch på kebabhuset som alltid med pappa. Jajo, juli var en full månad. Mycket alkohol förtärdes och sena kvällar på uteserveringar. Det var sorgligt nog begravning för min barndomsvän Jesper också. Så hemskt, så fruktansvärt tragiskt. Det var riktigt tufft att vara där. Det bar av mot Värmland med bästa killarna och bara tog det lugnt medan grabbarna arbetade förfullt med att bygga staket från morgon till kväll. Hängde med lillsyrran och Martin i mängder och väldigt mycket tid spenderades med Irma. Sena nattbad som roadtrips. Träffade nya härliga människor som Emelie och festade med Karin.
Irma och jag tog bilen till Öland i 4dagar och njöt till max i beachen med glada fulla människor. Spelade minigolf med Malin och var glad och brun. Många morgon löprundor vart det också. 
 
                                
          
 
Augusti
Mycket sol och bad i Augusti också. Det var verkligen livet. Ligga vid poolen eller vid stranden hela dagarna långa alltså. Drömmen. Tränade lite med Jennifer i värmen också. Festade med tjejerna och hängde i parken med vänner sent in på kvällarna. En sen kväll spenderades med tjejerna & Johan i Västerås för lite minigolf och andra trevligheter. Ensamma stunder i sumpan för att koppla av och njuta av tillvaron. Spenderade tid med storasystern min och hängde med Irma i Örebro. Tränade mycket på gå-på-händer ute och hade mig. Följde med sjuksköterskorna till ST:Annas skärgård över en helg och bara njöt och tog det lugnt. Vårat fotbollslag la ner sorgligt nog. Spenderade tid med min kära kusin i sumpan och kollade på solnedgången och hängde hemma hos familjen Wally/Hofman. Många våffelhelger med mina bästa kollegor på helgskiftet. Sen tog jag och Sofia oss upp till Kiruna med 15timmars tåg upp och ner. Därifrån vidare till Kebne Kaise och det var nog årets utmaning och upplevelse. Riktigt mäktigt!!

 
                
                                  
 
September
Månaden började med lite gött sällskap med gamla vänner. Tränade som fan och besökte Gymmet Västerås med Irma. Hängde med Maja & William i mängder och fikade med lillebror på stan. Kände mig snygg en dag och bowlade med familjen. Stod på händer här hemma och min lillasyster skjutsade runt mig på moppen. Fixade tacos sista helgen till kollegorna innan två-skiftet drog igång igen. Avslutade September med fest hos Anki för Stefan fyllde 50år. 
 
             
 
Oktober
Oktober var sista passet efter ett halvår med bästa Mickan som PT. Kollade på när lillebror cyklade som en tok i skogen och var duktig som alltid. Firade Nadde på sin 23årsdag. Var i badhuset och åt våfflor med min lilla kusin Ida och familjen kom över på middagar. Oktober var månaden jag bestämde mig för att köra på med konditionen lite mer än vanligt. Besökte Strängnäs marknad med Jenna & Nelly. Hade årets sista och kanske absolut sista lagfesten med Kvickan. Man kunde även fortfarande gå ute i bara tjocktröja. Myste med Wille och festade med Karin. Kollade Ljusshowen med Jenna och bjöd över brudarna på brakfrukost.  

               

November
Första helgen började med middag med Anton & spelkväll med grabbarna. Andra helgen tog vi tåget till Stockholm och hängde på Grönan i kylan. Långa köer in till spökhusen dom hade ordnat. Åkte cab hem med Danne och Emelie. Firade min kusin Alfred med tårta och gosade med Skrollan. Tog mig till Karlstad och hälsade på andra kusinen Ida och morbror. Vi lekte på leos och käkade lunch. Jennifer hade sin 25års fest som var riktigt lyckad kväll och tränade en del. Följde med Maja & William till öppna förskolan och hängde på tuna med Irma och klippte av mig håret. Danne fixade badminton och relax och fest därefter. Lite mer party med tjejerna och besökte Skultunas julmarknad.
 
    
               
 
 
December
Då har sista månaden också passerat snart. Började iallafall månaden med att kolla på julmarknaden i Eskilstuna. Åkte till Stockholm med Irma för att träffa grabbarna från Öland så vi hängde inne på TOLV. Tränade på som fan och fick riktigt roliga resultat som gav mycket motivation. Träffade tomten med lillasyrran och Lovisa hade inflyttningsfest. Jobbade första helgen och var ute och sprang en sväng. Köpte mig en julgran och bakade lussebullar, knäck och byggde pepparkakshus med Maja och Fredrik. Var i Skultuna på fjärde adventsmys. Hade julklappsspel med ett härligt gäng i helgen som var. Och firade julafton överallt. Har vart sjuk en vecka nu och hoppas jag blir frisk till efter nyår.  

                     
 
Där var jag klar med det jag ville visa upp om året som gått. Från ett helvete till att må riktigt jäkla bra. Känns så fruktansvärt otroligt. Kan inte riktigt förklara hur jag tagit mig hit för jag har gjort det helt själv. Det har verkligen hänt mycket. Det är det värsta året och det bästa helt klart. Haft världens bästa sommar med riktigt härliga människor och värmen gjorde nog väldigt mycket. 
Jag är så fruktansvärt glad att jag tog tag i att byta jobb. För det var en mardröm att kliva upp och åka dit flera gånger i veckan. Mitt nya jobb är jag så nöjd över. Mina kollegor är fantastiska. Dem fyller verkligen ALLA dagar med glädje, skratt och irritation men det hör till. Dem är så jäkla bra! WOW säger jag bara. Bästa är väl ändå att vilja vakna och åka till jobbet, det är viktigt för mig iallafall.
Nu ser jag framemot 2019. Börjar det med öppna händer och rivstartar med att hoppa på ett sex veckors kost schema och sex veckor med Pt Danne, så fruktansvärt taggad! Jag kommer som alltid ta dagen som den kommer och göra exakt vad jag känner för. Det är då jag mår som bäst. Vill man något, då gör man det. Lärdom från mig. 
Vardagen | | Kommentera |
Upp