Min första dag

Som arbetslös. Fredag den 17 April. Är det idag som jag börjar om? Börjar om att ta mig dit jag en gång var. Trygg i mig själv och sprudlande glad över allt i princip. Den Jenna gillar jag. Jag gillar inte den Jenna som är sur och tvär. Det gör nog faktiskt ingen. 
Livet är en börda men jag vet att man kan må bra, för det har jag upplevt och det vill jag göra igen. Jag vill inte må såhär, känna sån självhat. Hemskt är vad det är. Ni som vet, ni vet ju hur det känns. 
 
 
Jag sitter i alla fall här i vardagsrummet på min nya bostadsadress. Jag har blivit sambo med han som får mig att känna mig älskad. Att jag är värd något bra. 
Jag har alltid tyckt att andra går fort fram mm. Men jag vet nu hur det känns när allting bara faller på plats. Det känns så rätt. Så varför inte göra det som känns rätt istället för att tänka på att det är för tidigt att flytta ihop för man inte lärt känna varandra. 
Det är verkligen så otroligt häftigt hur man kan känna för någon annan, så starkt. Så mycket. Så mycket kärlek. Förälskad, förtrollad. Helt såld. Det är han. 
 
Nej vet ni vad, Jag ska leva i nuet och göra det jag vill. HA det bäst.
 
Vardagen | | Kommentera |
Upp