Våren närmar sig

Jaha, hallå där ni som är här inne och läser mina rader. Hur mås det? Jag mår helt okej. Dagarna flyter på väldigt fort vill jag väl påstå. Man hänger inte riktigt med men det ska bli så otroligt skönt med vår. Det är verkligen en tid jag alltid har föredragit. Förstå känslan, när man bara kan slänga på sig jeans, tröja och skor? utan dessa jäkla jackor. Ja nej det är jag trött på! 
Idag är det lördag den 13mars. Tack och lov att det inte var fredag den 13onde. Men man kan tro att jag hade det i torsdags. Fick mitt livs första fortkörningsböter på 2800kr. Fy. Där satt man och skämdes. Men det kan bli så när man missar skyltar, tyvärr. JAJA.
Annars då, jodå. Jag har nyligen blivit klar med matten som jag började med i december. Vilket känns väldigt bra då jag fick ett C fast mitt mål var E, så det är verkligen positivt. Nu väntar jag på att komma in på svenska kursen jag sökt. En kurs i taget så ska vi nog klara av det. Så livet rullar väl på som sagt. Denna pandemi är ju fortfarande i världen, vilket är riktigt tråkigt. Man är ju skapligt trött på det men det är väl bara gilla läget fortfarande och kämpa vidare med allt som behövs trots allt. Annars mår jag faktiskt bra när jag nu tänker på det. Det är inte mycket i livet som tynger en. Vilket jag är så tacksam för. Livet har vart en börda i flera år. Att ha levt med ångest dagligen i flera år, till att inte känns så mycket smärta längre, det är helt fantastiskt. 
Jag säger det igen, och jag kan säga det hundra gånger till. Alexander min finaste halva, han är den finaste människan jag någonsin har mött. Allt jag känner för honom, det är magiskt. Så som jag ser på honom, det har jag aldrig någonsin gjort för någon annan. Det är verkligen den rätta personen för mig. Äntligen har jag funnit han. Min stora kärlek i livet.
Vardagen | | Kommentera |
Upp