Idag började skolan

Efter sex år är jag tillbaka i skolan igen. Denna gång på folkhögskolan för att få Godkänt i alla grundämnen från Gymnasiet. Det är en kurs som heter Allmänkurs-gymnasienivå. Ja det känns väl sådär.. Att börja skolan igen och dessutom läsa upp betygen från gymnasiet. Gymnasiet var en tuff tid i mitt liv. Med mycket känslor och tankar. Egentligen har väl hela skolgången vart tuff. Känns tråkigt att det inte gick vägen när jag väl gick i skolan men vad ska man göra. Det ska väl gå att göra nu får vi hoppas. Jag önskar mig själv lycka till och hoppas verkligen att jag klarar mig igenom det här. Det kommer att vara tufft men fan, jag vill klara det här! 
Förstår ni, jag har vart arbetslös i fyra hela månader idag. Vilket känns overkligt för tiden har verkligen gått så otroligt fort. Sommaren är snart slut och det vankas höst vilket jag inte föredrar alls. Vår och sommar är min tid i livet. Dock så har jag träffat en sån fantastisk kille som gör mig glad utav att bara se på. Så en höst och vinter ska jag väl klara av. Vet att jag vill unna mig en ny vinterjacka, det behövs. 
Annars mår jag ganska bra idag, En månad tillbaka var det inte jättebra men man får se till att njuta av allt man har. Försöka blicka bort från sådant som tynger en, för det är inte värt att gräva ner sig. Dock är jag en jävel på det, riktigt bra alltså. De är en dålig egenskap jag har. Önska det var tvärtom men det har sina anledningar och jag kämpar fortfarande. Men jag är så tacksam för min fina Alexander. Han finns verkligen där för mig när det är som tuffast, När mina tankar vandrar iväg. Han är så bra på många sätt. Det är jag verkligen tacksam för. 
 
Vardagen | | Kommentera |
Upp