När man tappar hoppet

Vet ni hur det känns när något inom dig skriker i hela kroppen att de vore mycket skönare att bara lämna världen? Vet ni hur det känns? 
Det känns i hela kroppen. Panikångesten som exploderar inom en. Vad ska man göra? Vad händer om man bara skiter i allt och gör det som känns rätt för dig?
Just nu håller jag på att tappa det. Sitter här på jobbet, med 11 personer under mig som jag på något sätt ska visa att jag är en arbetsledare. Men hur ska man visa sig stark & att man klarar av det här när kroppen ropar på hjälp? Jag orkar inte mer. Jag vet att det här kommer kännas bättre snart men just nu äter ångesten upp mig. Jag känner mig galen, men jag är samtidigt medveten om att det här inte är farligt men så som jag känner just nu inom mig blir jag rädd för vad som komma skall.
I ärlighetens namn går jag i tusen bitar just nu. Jag vill inte känna såhär. För jag vet hur livet kan kännas, när allt känns bra. 
Vardagen | | Kommentera |
Upp